Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Handboek managementvaardigheden - Derde editie
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9039520135 9789039520130 Year: 2003 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Handboek managementvaardigheden' is inmiddels uitgegroeid tot standaardwerk om toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken. Uniek aan deze uitgave is de theoretische basis: het concurrerende-waardenmodel. Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor effectief management en specificeert de verschillende rollen die een manager moet kunnen vervullen. Deze rollen zijn: mentor, stimulator, controleur, coördinator, bestuurder, producent, bemiddelaar en innovator. Het boek kent daarbij ook een zeer praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen, opdrachten en assessments. Door de opbouw en de toon is dit boek geschikt voor de onderwijspraktijk voor zelfstudie en als naslagwerk


Book
Informatief communiceren : communicatiemanagement voor projectmanagers en automatiseringsteams
Author:
ISBN: 9039517134 Year: 2003 Publisher: Schoonhoven Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1: informatie verzamelen &#13;1. Informatie verzamelen : hoe? &#13;2. Voorbereiding op een intervieuw &#13;3. Het interview zelf &#13;4. Het interviewrapport schrijven &#13;5. Cases en opdrachten &#13;Deel 2: Informatie uitwisselen &#13;6. Vormen van informatie-uitwisseling &#13;7. Zakelijke gesprekken &#13;8. Voorbereiden van een bijeenkomst &#13;9. De bijeenkomst zelf &#13;10. Notuleren &#13;11. Elektronisch vergaderen &#13;12. Cases en opdrachten &#13;Deel 3: Informatie overdragen &#13;13. Doelen van informatieoverdracht &#13;14. Voorbereiding op een presentatie &#13;15. Een voordracht houden &#13;16. Schriftelijk rapporteren &#13;17. Informatie overdragen via het web &#13;18. Cases en opdrachten &#13;Deel 4: Het kader &#13;19. Een Plan van Aanpak (PvA) &#13;20. Projectdocumentatie &#13;21. Informatie zoeken en evalueren &#13;22. Cases en opdrachten &#13;Bijlage A: Correspondentie &#13;Bijlage B: Solliciteren &#13;Bijlage C: Presentatie en afwerking van rapporten&#13;&#13;


Book
Crisiscommunicatie
Author:
ISBN: 901409731X Year: 2003 Publisher: Deventer Kluwer Bedrijfswetenschappen

Computer architecture : a quantitative approach
Authors: --- ---
ISBN: 1558607242 1558605967 Year: 2003 Publisher: San Francisco (Calif.) Morgan Kaufmann

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Chapter 1 - Fundamentals of Computer Design Chapter 2 - Instruction Set Principles and Examples Chapter 3 - Instruction-Level Parallelism and Its Dynamic Exploitation Chapter 4 - Exploiting Instruction-Level Parallelism with Software Approaches Chapter 5 - Memory Hierarchy Design Chapter 6 - Multiprocessors and Thread-Level Parallelism Chapter 7 - Storage Systems Chapter 8 - Interconnection Networks and Clusters Appendix A - Pipelining: Basic and Intermediate Concepts Appendix B - Solutions to Selected Exercises Online Appendices Appendix C - A Survey of RISC Architectures for Desktop, Server, and Embedded Computers Appendix D - An Alternative to RISC: The Intel 80x86 Appendix E - Another Alternative to RISC: The VAX Architecture Appendix F - The IBM 360/370 Architecture for Mainframe Computers Appendix G - Vector Processors Revised by Krste Asanovic Appendix H - Computer Arithmetic by David Goldberg Appendix I - Implementing Coherence Protocols

Business travel : conferences, incentive travel, exhibitions, corporate hospitality and corporate travel.
Authors: ---
ISBN: 0582404444 9780582404441 Year: 2003 Publisher: Harlow Harlow Addison Wesley Longman FT Prentice Hall

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

For all undergraduate, postgraduate and diploma students of Travel and Tourism this book provides a comprehensive, in-depth study of the business tourism market worldwide, an analysis of the relevant theoretical issues and a detailed investigation of the practice of managing and organising facilities for the business travel and tourism market. Both theoretical and practical issues are illustrated by extensive case-studies and end-of-chapter discussion questions allow students to test their knowledge and understanding.


Book
Leerzinwekkend : fundamenten van duurzaam leren bij volwassenen
Authors: ---
ISBN: 9044114131 Year: 2003 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren', de toverwoorden van het moment. Maar hoe combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding, zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'goesting' leren, zowel in als buiten hun job. &#13;In dit boek wordt beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers, en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. &#13;Dit boek is bestemd voor iedereen die nood heeft aan inzichten en methodes om van leren voor volwassenen een boeiend avontuur te maken. Ook de professional die zoekt naar een zinvolle bijscholing, geïntegreerd in zijn persoonlijk leven, zal door dit boek worden geholpen om bewuster te kiezen uit het grote aanbod aan opleidingen&#13;&#13; Dit boek biedt lesgevers inzichten en methodes om leren voor volwassenen boeiend te maken. De auteurs beschrijven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle deskundigheid die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Het boek is geschreven in een eenvoudige taal, zonder te veel vakjargon. De volgende aspecten worden belicht: de waarden waarop de aanpak gebaseerd is, leren met anderen, de rol van de begeleider, evalueren en integreren.

The innovator's dilemma.
Author:
ISBN: 0060521996 Year: 2003 Publisher: S.l. Harper Business

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this revolutionary bestseller, innovation expert Clayton M. Christensen says outstanding companies can do everything right and still lose their market leadershipor worse, disappear altogether. And not only does he prove what he says, but he tells others how to avoid a similar fate. Focusing on 'disruptive technology', Christensen shows why most companies miss out on new waves of innovation. Whether in electronics or retailing, a successful company with established products will get pushed aside unless managers know when to abandon traditional business practices. Using the lessons of successes and failures from leading companies, The Innovator's Dilemma presents a set of rules for capitalizing on the phenomenon of disruptive innovation. (Bron: www.harpercollins.com)


Book
Identiteit en imago : recente inzichten in corporate communication - theorie en praktijk.
Author:
ISBN: 9052613397 Year: 2003 Publisher: Schoonhoven Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

(Flaptekst:)Na twee drukken is Identiteit en imago inmiddels een klassieker op het gebied van corporate communication. Deze derde druk geeft de lezer wederom de mogelijkheid vertrouwd te raken met recente wetenschappelijke inzichten en laat vooral zien hoe deze kennis in de dagelijkse praktijk kan worden toegepast. In Identiteit en imago staat het ontwikkelen en implementeren van een 'sustainable corporate story' als rode draad voor alle vormen van communicatie centraal. Zo'n verhaal kan alleen als realistisch en relevant worden ervaren als de organisatie goed nadenkt over haar strategische doelen, organisatie-identiteit en reputatie. Identiteit en imago geeft op een heldere manier aan hoe een organisatie zo'n verhaal moet bouwen. Zodra het verhaal voldoende intern draagvlak heeft, zal het op een aansprekende maar consistente wijze gecommuniceerd moeten worden naar de diverse relevante doelgroepen. De manier waarop een organisatie dit het beste kan doen - en vooral hoe dit kan worden gecoördineerd - komt uitvoerig aan de orde.

Lean thinking : banish waste and create wealth in your corporation.
Authors: ---
ISBN: 0743249275 Year: 2003 Publisher: New York Free Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lean Thinking begins by helping listeners to identify value, asking, "What does the customer really want?" instead of "What can we try to convince the customer to accept?" Lean thinkers then identify the value stream -- every step required to move a specific good or service from initial concept into the hands of the customer -- for each product and ask if each step really creates value. Those that don't -- the great majority -- are then removed, and the remaining steps are conducted in continuous flow at the pull of the customer, as the firm manages toward perfection. As a consequence, lead times, costs of all sorts, and defects shrink, while responsiveness to customer needs and selling prices increase. In an economic downturn, many companies are searching desperately for a sustainable formula for renewed growth and success. Lean Thinking is that formula -- a proven blueprint and specific action plan that will help any company stabilize its position and grow steadily while better serving its customers, employees, suppliers, and investors.


Book
Participatory methods toolkit : a practicioner's manual
Author:
ISBN: 9051304471 Year: 2003 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by