Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Handboek managementvaardigheden' is inmiddels uitgegroeid tot standaardwerk om toekomstige managers voor te bereiden op hun complexe en dynamische taken. Uniek aan deze uitgave is de theoretische basis: het concurrerende-waardenmodel. Dit model maakt duidelijk welke vaardigheden essentieel zijn voor effectief management en specificeert de verschillende rollen die een manager moet kunnen vervullen. Deze rollen zijn: mentor, stimulator, controleur, coördinator, bestuurder, producent, bemiddelaar en innovator. Het boek kent daarbij ook een zeer praktische invalshoek door de vele voorbeelden, oefeningen, opdrachten en assessments. Door de opbouw en de toon is dit boek geschikt voor de onderwijspraktijk voor zelfstudie en als naslagwerk
Management. --- Managementtechnieken. --- Managementvaardigheden. --- management --- Organization theory --- Personnel management --- managementvaardigheden --- 658 --- 366.4 --- bemiddelen --- mentor --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- bedrijfsleiding, management --- Management --- Management : sociale vaardigheden --- 65.01 --- 098 Bedrijfskunde --- Management Management --- Managers Managers --- Médiation Bemiddeling --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:35H2102 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: mensen --- Personeelsmanagement bij de overheid: specifieke aspecten --- Vaardigheden --- Handboeken --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
Deel 1: informatie verzamelen 1. Informatie verzamelen : hoe? 2. Voorbereiding op een intervieuw 3. Het interview zelf 4. Het interviewrapport schrijven 5. Cases en opdrachten Deel 2: Informatie uitwisselen 6. Vormen van informatie-uitwisseling 7. Zakelijke gesprekken 8. Voorbereiden van een bijeenkomst 9. De bijeenkomst zelf 10. Notuleren 11. Elektronisch vergaderen 12. Cases en opdrachten Deel 3: Informatie overdragen 13. Doelen van informatieoverdracht 14. Voorbereiding op een presentatie 15. Een voordracht houden 16. Schriftelijk rapporteren 17. Informatie overdragen via het web 18. Cases en opdrachten Deel 4: Het kader 19. Een Plan van Aanpak (PvA) 20. Projectdocumentatie 21. Informatie zoeken en evalueren 22. Cases en opdrachten Bijlage A: Correspondentie Bijlage B: Solliciteren Bijlage C: Presentatie en afwerking van rapporten
Communicatie en ICT. --- Communicatiemanagement. --- Internet. --- communicatievaardigheden --- bedrijfscommunicatie --- Organization theory --- communicatie --- Mass communications --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- Communicatiemanagement --- Communicatie --- Communicatietechnieken --- Automatisering --- Projectmanagement --- Informatica --- Informatiemanagement --- Communicatietechniek
Choose an application
1. Algemeen: crisiscommunicatie 2. Voorbereiding en preventie: intern 3. Voorbereiding en preventie : extern 4. Crises in soorten 5. Evaluatie en nazorg 6. Samenvattende wenken
Communicatie. --- Communicatieve vaardigheden. --- Crisiscommunicatie. --- crisiscommunicatie --- Organization theory --- Mass communications --- Public relations --- Communicatie ; organisaties --- Crisismanagement --- 65.012 --- 658 --- #A0212A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Crisiscommunicatie; Nederlands --- 659.3 --- communicatie --- crisismanagement --- management --- 366.4 --- 499.4 --- communicatie in organisaties --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- 65.012 Methods --- Methods --- bedrijfsleiding, management --- 007 --- Crisiscommunicatie --- Crisis public relations --- Interne communicatie --- Externe communicatie --- Checklists --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Checklist
Choose an application
Chapter 1 - Fundamentals of Computer Design Chapter 2 - Instruction Set Principles and Examples Chapter 3 - Instruction-Level Parallelism and Its Dynamic Exploitation Chapter 4 - Exploiting Instruction-Level Parallelism with Software Approaches Chapter 5 - Memory Hierarchy Design Chapter 6 - Multiprocessors and Thread-Level Parallelism Chapter 7 - Storage Systems Chapter 8 - Interconnection Networks and Clusters Appendix A - Pipelining: Basic and Intermediate Concepts Appendix B - Solutions to Selected Exercises Online Appendices Appendix C - A Survey of RISC Architectures for Desktop, Server, and Embedded Computers Appendix D - An Alternative to RISC: The Intel 80x86 Appendix E - Another Alternative to RISC: The VAX Architecture Appendix F - The IBM 360/370 Architecture for Mainframe Computers Appendix G - Vector Processors Revised by Krste Asanovic Appendix H - Computer Arithmetic by David Goldberg Appendix I - Implementing Coherence Protocols
computerkunde --- servers --- multiprocessoren --- systeemontwerp --- Computer architecture. Operating systems --- Computer architecture --- Ordinateurs --- Architecture --- 681.3*B3 --- 681.3*B4 --- 681.3*C0 --- 681.3*C1 --- Architecture, Computer --- Memory structures (Hardware) --- Input/output and data communications (Hardware) --- Computerwetenschap--?*C0 --- Processor architectures (Computer systems organization) --- Computer architecture. --- Computerarchitectuur --- 681.3*C1 Processor architectures (Computer systems organization) --- 681.3*B4 Input/output and data communications (Hardware) --- 681.3*B3 Memory structures (Hardware) --- Computerarchitectuur.
Choose an application
For all undergraduate, postgraduate and diploma students of Travel and Tourism this book provides a comprehensive, in-depth study of the business tourism market worldwide, an analysis of the relevant theoretical issues and a detailed investigation of the practice of managing and organising facilities for the business travel and tourism market. Both theoretical and practical issues are illustrated by extensive case-studies and end-of-chapter discussion questions allow students to test their knowledge and understanding.
338.48-6 --- 338.48 --- 658 --- 649.9 --- Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Business management, administration. Commercial organization --- Care of guests and visitors. Hospitality --- 649.9 Care of guests and visitors. Hospitality --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 338.48-6 Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- Zakentoerisme. --- Business travel --- Business trips --- Trips, Business --- Travel --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren', de toverwoorden van het moment. Maar hoe combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding, zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'goesting' leren, zowel in als buiten hun job. In dit boek wordt beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers, en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Dit boek is bestemd voor iedereen die nood heeft aan inzichten en methodes om van leren voor volwassenen een boeiend avontuur te maken. Ook de professional die zoekt naar een zinvolle bijscholing, geïntegreerd in zijn persoonlijk leven, zal door dit boek worden geholpen om bewuster te kiezen uit het grote aanbod aan opleidingen Dit boek biedt lesgevers inzichten en methodes om leren voor volwassenen boeiend te maken. De auteurs beschrijven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de bestaande vragen van de deelnemers en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle deskundigheid die in de groep aanwezig is, wordt gebruikt. De essentie van de beschreven aanpak is een leerklimaat waarin onderling vertrouwen en openheid de basis vormen, en waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling organisch in elkaar overvloeien. Het boek is geschreven in een eenvoudige taal, zonder te veel vakjargon. De volgende aspecten worden belicht: de waarden waarop de aanpak gebaseerd is, leren met anderen, de rol van de begeleider, evalueren en integreren.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Permanente vorming --- Permanente vorming. --- Volwassenenvorming --- Lerarenvervolmaking en research. --- Sociaal-cultureel werk. --- Methodiek. --- pedagogiek --- onderwijsvormen --- Adult education. Lifelong learning --- Higher education --- Belgium --- 65.01 --- Levenslang leren --- volwassenenonderwijs --- #SBIB:316.334.1O329 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- 493 --- permanente vorming --- volwassenenvorming --- 493.3 --- levenslang leren --- volwassenonderwijs --- 159.95 --- Leren --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 374.7 --- 375 --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Permanente educatie
Choose an application
In this revolutionary bestseller, innovation expert Clayton M. Christensen says outstanding companies can do everything right and still lose their market leadershipor worse, disappear altogether. And not only does he prove what he says, but he tells others how to avoid a similar fate. Focusing on 'disruptive technology', Christensen shows why most companies miss out on new waves of innovation. Whether in electronics or retailing, a successful company with established products will get pushed aside unless managers know when to abandon traditional business practices. Using the lessons of successes and failures from leading companies, The Innovator's Dilemma presents a set of rules for capitalizing on the phenomenon of disruptive innovation. (Bron: www.harpercollins.com)
E110650.jpg --- Veranderingsmanagement --- Innovatie --- Management --- Innovatie. --- Management. --- Creative ability in business --- Customer services --- Industrial management --- Success in business --- Business --- Business failures --- Prediction of occupational success --- Business administration --- Business enterprises --- Business management --- Corporate management --- Corporations --- Industrial administration --- Management, Industrial --- Rationalization of industry --- Scientific management --- Industrial organization --- Customer service --- Service, Customer --- Service (in industry) --- Services, Customer --- Technical service --- Customer relations --- Business creativity
Choose an application
(Flaptekst:)Na twee drukken is Identiteit en imago inmiddels een klassieker op het gebied van corporate communication. Deze derde druk geeft de lezer wederom de mogelijkheid vertrouwd te raken met recente wetenschappelijke inzichten en laat vooral zien hoe deze kennis in de dagelijkse praktijk kan worden toegepast. In Identiteit en imago staat het ontwikkelen en implementeren van een 'sustainable corporate story' als rode draad voor alle vormen van communicatie centraal. Zo'n verhaal kan alleen als realistisch en relevant worden ervaren als de organisatie goed nadenkt over haar strategische doelen, organisatie-identiteit en reputatie. Identiteit en imago geeft op een heldere manier aan hoe een organisatie zo'n verhaal moet bouwen. Zodra het verhaal voldoende intern draagvlak heeft, zal het op een aansprekende maar consistente wijze gecommuniceerd moeten worden naar de diverse relevante doelgroepen. De manier waarop een organisatie dit het beste kan doen - en vooral hoe dit kan worden gecoördineerd - komt uitvoerig aan de orde.
#SBIB:309H250 --- #A0403A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Marketing --- 165.212 communicatie --- bedrijfscommunicatie --- bedrijfsimago --- communicatiemanagement --- communicatie --- 366.42 --- 65.012 --- Organisaties : interne communicatie --- Public relations --- communicatie in organisaties --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- 007 --- Bedrijfscommunicatie. --- Bedrijfsimago. --- Public relations. --- #SBIB:309H252 --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Organization theory --- Mass communications --- imago --- Bedrijfscommunicatie --- Bedrijfsimago
Choose an application
Lean Thinking begins by helping listeners to identify value, asking, "What does the customer really want?" instead of "What can we try to convince the customer to accept?" Lean thinkers then identify the value stream -- every step required to move a specific good or service from initial concept into the hands of the customer -- for each product and ask if each step really creates value. Those that don't -- the great majority -- are then removed, and the remaining steps are conducted in continuous flow at the pull of the customer, as the firm manages toward perfection. As a consequence, lead times, costs of all sorts, and defects shrink, while responsiveness to customer needs and selling prices increase. In an economic downturn, many companies are searching desperately for a sustainable formula for renewed growth and success. Lean Thinking is that formula -- a proven blueprint and specific action plan that will help any company stabilize its position and grow steadily while better serving its customers, employees, suppliers, and investors.
Industrial efficiency. --- Lean manufacturing. --- Organisatieleer. --- Organizational effectiveness. --- Value added. --- change, cultuur, economie, gedrag, innovatie, strategie, succes, verandering --- Industrial efficiency --- Lean manufacturing --- Organizational effectiveness --- Value added --- 658.1 --- Added value --- Manufacturing processes --- Management --- Organization --- Lean production --- Waste minimization --- Efficiency, Industrial --- Industrial management --- 658.1 Forms of enterprise. Finances --- Forms of enterprise. Finances
Choose an application
Methodieken en technieken voor participatorische aanpak
Participatie. --- politieke participatie --- besluitvorming --- sociaal beleid --- burgerparticipatie --- Community organization --- Political sociology --- inspraak --- Beleid --- Inspraak --- Participatie --- Methodologie --- Technieken --- 652 Sociologie --- Sociologie 30 --- Sociologisch onderzoek 303.1 --- Enquetering 049.5 --- 458.1 --- Democratisering van het onderwijs --- Filosofie --- Onderwijs --- Pedagogiek --- 316.47 --- bedrijfsorganisatie --- communicatie --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- 183.2 participatie - Methode en praktijk --- groepswerk --- sociaal-cultureel werk, methoden --- vergadertechnieken --- Organisatie - Management --- (zie ook: Onderwijskunde) --- 361.13 --- 374 --- E-books --- Analyse --- Evaluatie --- 498 --- opbouwwerk --- participatie --- samenlevingsopbouw, opbouwwerk, buurtwerk, streekontwikkeling
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|